Margot Vandevoort van plantaardige kaasmaker Willicroft, en Ernest van de Voort van Albron gaan met elkaar in gesprek over de toekomst van ons voedselsysteem. Hoe maken we die duurzaam, en hoe krijgen we iedereen daarin mee? “Dat alles of niets verhaal, daar verkopen we het niet mee.”
Change inc. 30 november 2022
Horecaman Ernest van de Voort werd opgeleid met een klassieke focus op winst, groei en het idee dat duurzaamheid een grote beperking is. Gaandeweg begon de traditionele formule van overconsumptie in de voedingsindustrie aan hem te knagen. Hij besefte dat zijn impact als grote cateraar enorm is, zelfs als hij maar 10% van alle gasten in zijn restaurants zou kunnen verleiden tot een betere keuze. Niet meer, meer, meer, maar minder en duurzamer, zonder in te leveren op smaak of beleving.
Met circa 4.500 medewerkers die op bijna 1.000 locaties inNederland werkzaam zijn is Albron groot in foodconcepten.Albron bedenkt, ontwikkelt en beheert die foodconceptenvoor bedrijven en overheden, op scholen en universiteiten, inziekenhuizen en zorginstellingen, op evenementen, in dag- &verblijfsrecreatie, in shopping en op high traffic locaties. Met Ernest van de Voort - Directeur Business Developmentbij Albron – spreken we onder meer over de steeds grotere verscheidenheid van gebruikers van kantoren.
VGvisie 2020
Het eerste circulaire gebouw waar geen geld bij hoeft, staat in Utrecht. Het is een restaurant annex ontmoetingscentrum met een kas op zolder.
Finacieel Dagblad 9 april 2018
In het entreegebouw komt o.a. een groot restaurant 150 zitplaatsen binnen en nog eens een terras met 220 zitplaatsen. De Keukenhof kiest er voor om te werken met een compact team en besteedt diverse onderdelen van het park uit. Voor de foodservice op het park is Albron verantwoordelijk. Zij hebben het nieuwe foodconcept voor het restaurant bedacht uitgewerkt en gebouwd. Omdat mensen op De Keukenhof een dagje uit zijn, is er ook in de foodservice veel aandacht voor beleving. Het restaurant is volledig gethematiseerd en wordt voor zowel Keukenhof als Nederland een unieke locatie.
De horecaoutlets realiseren een verbetering van de bezoekersfrequentie en hogere bestedingen”, laat Ernest van de Voort, manager Marketing & Concepts van Albron CP weten in de donderdag verschenen uitgave van @FoodClicks. Albron had het succes in deze horecatak hard nodig na een moeizame opstartfase waar rendement achterbleef.
Albron legt uit
De komende maanden spreken wij directeuren en andere beslissers over de kansen en uitdagingen van de toekomsteconomie. Dit keer: Ernest van de Voort, directeur Marketing & Concepts bij foodservicebedrijf Albron: “Gezond en duurzaam eten moet voor iedereen bereikbaar zijn.”
KLIK OP PLAY VOOR PODCAST